blogy logo
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
muftu

Hry - 2012 update part IV.
pridal muftu 1.7. 2012 o 18:55

Čaute, opäť pokračujem v mojom pravidelne nepravidelnom blogu. Dnes som bol v Berne na blšom trhu a tak sa s vami chcem podeliť o úlovky a zážitky.

V prvom rade musím podotknúť, že blšák v Zurichu je rozhodne na krajšom mieste. Tam sa nachádza hneď vedľa Zurichského jazera, zatiaľ čo ten v Berne je pod vlakovým mostom na parkovisku hneď vedľa vlakovej stanice. Aj keď to pochopiteľne nie je to najkrajšie miesto v meste, tak poloha je vážne skvelá, pretože je to skutočne len pár krokov od stanice. Trh sa koná vždy prvú nedeľu v mesiaci, takže ak budete niekedy v okolí, určite sa tam choďte pozrieť.

Aktuálne bývam na juhu Švjačiarska na hraniciach s Talianskom. Do Bernu mi to tak trvá niečo viac ako hodinku vlakom. Preto som si deň pred tým nastavil budík, aby som stihol vlak o 7.49. Samozrejme mobil sa mi cez noc vybil a tak som zaspal. Zobudil som sa "až" o pol ôsmej. Nerobil som z toho nejakú veľkú paniku, veď ďalší vlak mi ide predsa o 8.20. Tak som sa obliekol, umyl a sadol na autobus smer vlaková stanica. Samozrejme žiadny vlak o 8.20 nechodí, takže som musel čakať ďalšiu pol hodinu na ďalší vlak. Čakanie si krátim hraním na 3DS a neskôr aj počas cesty vlakom. Akonáhle sme vyšli z tunela na druhej strane kopcov tak nás víta zatiahnutá obloha s ťažkými čiernymi mrakmi. No to sa mi ten deň pekne začína...

Po príchodedo Bernu naberám smer blšák, ktorý bez problémov nachádzam. Najprv som vcelku nepríjemne zaskočený veľkosťou alebo skôr malosťou celého trhu. Našťastie bol oveľa vačší ako sa mi na prvý pohľad zdalo. Teraz už zabúdam na všetky malé problémy, ktoré ma cestou sem stretli. Už len rozmýšľam nad tým čo asi dnes objavím. Netrvá dlho a nachádzam aj prvých predajcov s nejakými hrami. Míňam pár stánkov s hrami na predchádzajúcu generáciu, hlavne PS2. O tieto dnes nemám záujem - ja som došiel hľadať niečo staršie! Už o pár metrov ďalej sa na mňa smeje SNES. Vyzerá dobre, dva ovládače, gameboy player (vďaka tomu sa dali hrať na SNES hry z Gameboya). Avšak vidím cenovku 80CHF a tak sa tam ani dlho nezdržujem.

Obchádzam pár ďalších predajcov, ktorí predávajú všakovaké krámy až som prišiel k ďalšiemu stánku s hrami. Je tu pár kúskov na NES, SNES, N64 a tak ďalej. Chvíľku sa prehrabávam a nachádzam pár zaujímavých kúskov na N64. Medzi inými aj 1080°Snowboarding na N64 ešte stále továrensky zabalenú. Okrem toho vyberám ešte Carmageddon 64 v krabici vo veľmi dobrom stave a pýtam sa na cenu za hry. Predajca si pýta 20CHF za Snowboarding, pretože je to úplne nová hra a 10CHF za Carmageddon a že obe mi dá za 35CHF. Skvelá matematika! No nekúp to. Mám ale aj tak pocit, že je to pridrahé, predsalen plánujem tu nechať do 40CHF a týmto by som prišíel o celý rozpočet. Navyše na konzolu, ktorú ani nemám. Pýtam sa ho ešte na ceny Super Mario hier na NES, ale potom ako mi oznámi, že sú po 15CHF/kus, pretože sú to ako vraví klasiky, tak sa mu poďakujem a idem ďalej.

V tom vidím, že trh pokračuje ďalej aj do krytej haly a tak moje kroky smerujú práve sem. Na konci haly už z diaľky vidím Gameboy Advance SP. Krátko na to vidím aj Gameboy Advance Micro. Ten som vždy chcel, tak okamžite sa pýtam na cenu. 50CHF ma rýchlo schladilo a tak idem radšej ďalej. Dohadovať sa o cene nemá zmysel. Hneď o pár metrov ďalej nachádzam prvé hry na Mega Drive. S veľkou chuťou sa prehrabávam krabicou a s radosťou zisťujem, že sa tam nachádza kopa skvelých titulov. Bohužiaľ vačšina je v dosť žalostnom stave. Napriek tomu som našiel Splatterhouse 2 a World of Ilusion v prijateľnom stave. Pýtam sa chalana, ktorý mohol mať nanajvýš 13-14 rokov, že koľko za ne chce. Hovorí, že 10CHF za obe. Zatiaľ nič nevravím, len otváram obaly a kontrolujem obsah. Chalan mi na to okamžite zľavil na 8CHF a ja prikyvujem. Som spokojný, dnes to predsalen malo význam sem ísť.

Hneď oproti je ďalší predajca so všeličím. Medzi inými tam vidím jedno NES a jedno veľmi zažltnuté SNES, ale žiadne poriadne hry a tak bez slova odchádzam preč. A v tom sa to stalo. Bolo to veľmi nečakané a podobný zvrat udalostí som určite neočakával. Medzi rôznou starou elektronikou sedia dva Dreamcasty. Kto nepozná, tak poviem len toľko, že to bola posledná konzola od Segy. Je dosť možné, že neprežila aj kvôli tomu, že príliš predbehla dobu. Obe konzoly boli dosť zašpinené, tak vyberám tú čistejšiu a pýtam sa na cenu. Predajca mi hovorí, že ak vezmem obe, tak za 10. Mne viac hovoriť netreba a už mu vtláčam do ruky bankovku. Odchádzam s dvoma plne funkčnými konzolami Sega Dreamcast so všetkými káblami a dvoma ovladačmi. A ako malý bonus, o ktorom ešte netuším, s diskom Crazy Taxi vo vnútri jednej z konzol.

Z diaľky obchádzam pár "profesionálnych" predajcov médií, pretože títo sú príliš drahí. Pristavujem sa však pri pánovi s pár kusmi PS one hier. Tam sa na mňa usmeje hra Destruction Derby a ja viem, že bez nej už neodídem. Pýtam sa na cenu - 4CHF. Hovorím si dobre, ešte prezriem tých pár zvyšných titulov. Nachádzam ešte Gran Turismo 2 vo veľmi dobrom stave. Ideme skúsiť zjednávať. Hovorím mu, že obe vezmem za 6CHF, ale predajca nesúhlasí, že mi ich predá za 7CHF. To sa mi zdá veľa, pretože po Gran Turisme som až tak netúžil. Hovorím, že tak v tom prípade vezmem len Destruction Derby. Vtedy však predavač povedal, že mi predá obe za 6CHF a tak spokojný odchádzam s oboma hrami.

Potom sa už len tak bezcieľne motám po okolí a pozerám či ma náhodou niečo nezaujme. Vonku husto prší, tak sa idem schovať pod most a prezrieť ešte stánky, ktoré som nenavštívil. Prechádzam okolo viacerých stánkov s oblečením, keď v jednom z nich zbadám niečo nezvyčajné. Áno, je to Nintendo 64 medzi kopami handier. Chvíľu čakám až sa predávajúca pani dorozpráva s inou pani a hneď nato sa pýtam na cenu Nintenda. Vraj 10CHF a za hru ešte 2CHF. Samozrejme sa pýtam, že čo za hru to vlastne má. Otáča ku mne potlač a tam sa na mňa usmieva Mario z motokáry - Mario Kart 64. Kývnem hlavou a už balím N64 do tašky. Pani sa mi ešte snaží nejaké ďalšie nepotrebné veci, ale ja nejavím záujem. Poďakujem sa a želám jej pekný deň.

Pomaly je už čas aj ísť, pretože ešte mám v pláne zastaviť sa vo Fribourgu, kde cez rok bývam. Z Bernu je to asi 25 minút vlakom. Vo vlaku už netrpezlivo prezerám, že čo som to vlastne pokúpil a v duchu dúfam, že konzoly budú funkčné.

Doma ešte vyberám zo schránky Raymana 3D, Ghost Recon Shadow Wars na 3DS, Sonica 1 a 2 na Mega Drive a Crash of the Titans na Xbox 360. Utekám k televízoru a zapájam prvý Dreamcast. Vydáva nejaké divné zvuky - až teraz objavujem skrytý poklad menom Crazy Taxi. Hra prišla veľmi vhod, pretože som rozmýšľal ako zistím, či je laser v poriadku. Prvý Dreamcast funguje skvele. Okamžite zapájam aj druhý a ten tiež šlape ako hodinky. Bohuziaľ k Nintendu mi chýba kábel a tak zatiaľ neviem či je funkčné.

Dnes som teda minul 36CHF a kúpil som 3 konzoly, 4 ovládače a 6 hier.

Ešte sa chcem podeliť o ďalší môj úlovok. Tým je volant Logitec G27, ktorý som zohnal úplne náhodou vo výpredaji za neuveriteľnú cenu 49CHF. Samozrejme je úplne nový a s 2ročnou zárukou, žiadna druhá ruka. Ešte musím dodať, že uživateľa insane. dohnal tento deal do šialenosti ;)

Prístupov 4571
Kvalita článku
(100%) hlasov 4

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Hry - 2013 update
[ 25.3.2013] (príspevkov 15)
Hry - 2012 update part VI.
[ 17.12.2012] (príspevkov 15)
Game Room Tour
[ 4.11.2012] (príspevkov 14)
Hry - 2012 update part V.
[ 16.9.2012] (príspevkov 19)
Hry - 2012 update part IV.
[ 1.7.2012] (príspevkov 15)
Hry - 2012 update part III.
[ 10.6.2012] (príspevkov 14)
Hry - 2012 update part II.
[ 28.4.2012] (príspevkov 26)
Hry - 2012 update
[ 10.3.2012] (príspevkov 19)
Hry - November 2011 update
[ 22.11.2011] (príspevkov 15)
Hry - Október 2011 update
[ 27.10.2011] (príspevkov 13)